طرح اقتصادی "دوست خدا، ایران" 2

طرح اقتصادی

طرح اقتصادی "دوست خدا، ایران" 2

طرح کارت مجازی ابداعی به مبلغ حدودی 300 میلیون تومان در ماه برای هر ایرانی
1402/2/29
0 نظر

به نام خدا

 

طرح اقتصادی "دوست خدا، ایران" – 2

طرح اقتصادی جدید و موزون برای ایران اسلامی سرفراز

کارت مجازی، ابداعی کمکی است برای رشد اقتصاد مردم ایران اسلامی... !

29/2/1402

 

مقدمه:

 

همانطور که طبق بخشهای مقالات قبلی، به علت گرانی سرسام آور و فشار اقتصادی روی مردم، در نظر داشتیم که ان شاء الله سیستم اقتصادی دگرگون شود... ! چون سیستم قبلی پاسخگوی جامعه مون نمی باشد! و چون در سیستم قبلی به کمبود نقدینگی دچار گشتیم... به طوری که هر چه تورم، بیشتر می شد، گرانی هم بیشتر شده، پولهای کل جامعه کفاف کالاهای موجود ایران را نمی دادند... ! و در سیستم قبلی که در دست ابرقدرت اقتصاد جهان-آمریکا است آنها چنین نیرنگی را بانجام رسانده اند. که اواخر گفته اند در نظر دارند ایران به فروپاشی اقتصادی بینجامد. لذا در نظر داریم سیستمی را در درون ایران پیاده کنیم که به فراروی اقتصادی بینجامند و کاهش نقدینگی را جبران کنند... ! به نحوی که از سیستم بین الملل اقتصاد تبعیت نکرده و  کاری به سیستم چرخان اقتصاد مغرب زمین نداشته، و به آنان اجازه مداخله در سیستم جدید ما را نداده، آنطور که آنان با ماهواره و اینترنت، به صورت دلبخواهیشان بر ما هجوم آوردند، ما نیز به دلبخواهی این سیستم را برای خویشتن باجرا درآوریم. مگر آمریکا روی چه حسابی روی قیمتهای کالاهای ما می کشد و تورم می آورد؟! خوب، ما هم همانطور خودمان راه حلهایی را برای مقابله با دشمنی آمریکا داده و تعیین می نماییم... ! لازم به ذکر است همگی خواست خدا برای ملت مقاوم ایرانی بوده و می باشد... !

 

 

بیان مسأله تحقیق:

 

حالا که همه چیز گران هست، اگر قیمت ها را نخواهیم همه را از نو بنویسیم،  بلکه نظام کارآمدی به سیستم قیمت ها بدهیم، در حالیکه می خواهیم همه مرفه شوند، عملی هست... ؟! لازم است درآمدها، بسیار زیاد شوند، ان شاء الله... !

به کشورهای مرفه کاری نداریم که چه می کنند که درآمدشان بیشتر از مخارجشان است؟ تحقیق که "چگونه" درآمد "همه"، بسیار زیاد شود آنقدر که بیشتر از مخارجشان شود؟

جواب: اگر همه کسانی که در نظام فعلی درآمد دارند، حسب درآمد متوسط هر کس، به درآمد همه 300 میلیون در ماه اضافه شود، ولی کالاها قیمتشان همان قیمت قبلی که بود بماند، عملی هست... ؟ یعنی با وجود سیستم عرضه و تقاضا، ولی قیمت کالاها با افزایش درآمد، ثابت بمانند ممکن می شود؟ بایستی از نظامی کمک بگیریم که هم درآمدها اضافه شوند و هم بشود ثبات قیمت کالاها را کنترل نمود! یعنی وقتی راهی معرفی و پیدا کردیم که درآمدها 300 میلیون در ماه اضافه شود، قیمت کالاها را سعی کنیم همان قبلی حفظ شود... ! یعنی درآمد همه بدون استثناء، بسیار زیاد شود... ! ولی زمانی که روی درآمد همه می کشند ولی قیمت کالای مثلا کارخانه فرقی نکند! چگونه می توان این کار را انجام داد... ؟! حالا از کجا تأمین شوند این 300 میلیون درآمد همه... ؟ به خصوص وقتی در شرایط بحرانی فعلی که با کمبود نقدینگی مواجهیم!

: از راه ایجاد پول 300 میلیون مجازی از طریق کارتهای بانکی مجازی که پول انتزاعی در آن کارتها موجودند و این کارتها توسط نظام بانک مرکزی اجرا و کنترل شوند... ! پس مردم به خرید بسیار زیاد نیازهای روز می پردازند... ! که در مقولات متنوعی، آینده خرید بسیار زیاد مردم، بررسی و حل راهکار داده ایم... ! پس به این ترتیب مصرف اجناس را زیاد کرده، و نتیجتا بشود با درآمدهای زیادی که دارند تولید اجناس نیز بیشتر شود... ! "اگرچه ناخودآگاه وقتی درآمدها زیاد شوند، همه به خرید بسیار زیاد، دست خواهد زد... !

و لازم است قیمتگذاری برای همه چیز، آنگونه که ذیلا در صفحه 6، بخش معضلات تحقیق، بخش پاسخ 1، آمده، انجام شود... ! بلکه وقتی درآمد همه کارگزاران، از صاحب کارخانه گرفته تا شاگرد کارخانه را از طریق کارت مجازی، مثلا 300 میلیون نماییم، با خرید همگانی تعداد بیشتر کالاها از همه درآمدشان، همه مرفه شوند... ! کاری برای دنیا و آخرتمان... ! ان شاء الله... ! 

 

1- معضل قیمت ثابت کالاها: چگونه در اطلاع آمریکا از ترفند کارت مجازی و دخالت آمریکا در بالا بردن قیمت ارز بعد از آمدن کارت مجازی، اجرای کارت مجازی را با ثابت نگه داشتن قیمت کالاها همراه کنیم... ؟

پاسخ 1-

راه حل این است که تناسبی برای قیمت همه کالاها نسبت به هم معلوم کنیم. که این تناسب، مسلما ثابت است. مثلا اگر قیمت یک کیلو گوجه، نسبت 20 است قیمت یک اتو، 100 برابر قیمت یک کیلو گوجه و یعنی نسبت 2000 است. که مثلا همیشه قیمت مبلغ در کارت مجازی، به تناسب 100 برابر قیمت اتو و 2000 برابر قیمت یک کیلو گوجه و یعنی قیمت مبلغ در کارت مجازی، نسبت 200000 نتیجتا مثلا می باشد... ! پس اگر با ارز، قیمتها بالا رفت، با رعایت این تناسب، ارزش کارت مجازی در ماه بعد نیز به همین تناسب بالاتر رفتن قیمتها، بالاتر برود... ! لذا آمریکا قادر نخواهد شد که حسب مبلغ کمکی کارت مجازی، روی ارز بکشد! پس اول باید یک تناسبی را در قیمت کالاها رقم بزنیم، بعد، مقدار کارت مجازی را تعیین نماییم... ! و وقتی آمریکا روی قیمتها کشید، ما هم با داشتن نسبتش، به ارزش مبلغ قیمت کارت مجازی می افزاییم... ! نه اینکه اگر آمریکا روی ارز با آوردن کارت مجازی مان کشید، کارت مجازی و کمک به جلوگیری از تورم، همان مقدار کم قبل از افزودن تورم بماند و تورم باز هم زیادتر شده و ما آن را خنثی نکنیم!

 

چون اگر قیمتها را با حفظ نسبت، ثابت نگه می داشتیم، ولی نگهدارنده ای برای این ثبات نداشتیم و ثبات قیمتها به چیزی بند نبود! که این کارت مجازی، به طرزی، ثابت نگهدارنده، و امید برای بالا بردن قیمتها از طرف آمریکا می باشد... !

اگر نمی توانستیم قبلا ثبات قیمتها را کنترل  و برقرار کنیم، حالا به جایش با کارت مجازی، ترفندی برای ثبات قیمتها عملی و اجرا می شود نمود.... !

خدا را شکر... ! راه حلی که ارائه داده شده از آنجا که مطابق توضیحاتی که رفت درست است قابل اجرا هم هست حتما:

به هر یک از مردم ایران، هر ماه، یک کارت مجازی پر از پول 300 میلیون تومان، داده شود (نه واقعی نظیر میزان پول موجود مملکت) تا به تثبیت قیمتها پرداخته، کارها درست شوند... ! به یاری الهی... !

این ترفند ارائه کارت مجازی، در واقع، راهکاری برای مقابله با گرانتر شدن تورم است، آنچنانکه در بعد، در بخش معضلات تحقیق و راهکار آنها، نوشته شده، می شود "برای راه حلی مثل کارت مجازی، به تثبیت قیمتها نیز پرداخت و کارت مجازی کمک به تثبیت قیمتها می کند"... !

بدینسان دشمن را که می خواسته قیمتها را متورم کند، شکست داده ایم... !

چگونه، با اینکه اقتصاددانهای ما سیستم عرضه و تقاضا را ارجح می دانند، اما حال که با کمبود نقدینگی مواجه شده ایم، به چاپ پول رو آورده اند، شده که در وجود سیستم عرضه و تقاضا، چنین رفتار نمایند؟! پس ایجاد کارت مجازی ربطی به عرضه و تقاضا نداشته، سیستم دیگری برای خود است، که از آنجا که کلیت سیستم عرضه و تقاضا قابل کنترل بوده پس سیستم کلی کارت مجازی نیز قابل کنترل می شود... !

 

 

اهداف تحقیق:

 

برای خدا یک کاری بکنیم... ! کارهایی را برای بودن با خدا و چگونه بودن با خدا بیافرینیم... ! نماز و دین که هستند را، چه کنیم که در طرح اقتصادی جدید، بیشتر بهشون بپردازیم... ؟! با مرفه شدن همه، که دین اسلام می گوید: گرسنگی که از یک در بیاید ایمان از در دیگر می رود!

 

کاری برای دنیا و آخرتمان انجام دهیم... !

 

استفاده و لذت بیشتر و درست تر... به جای اینکه مشابه قبل، فقط یک کاری بکند... ! تعدیل مقدار کار با میزان لذت! و اینکه او از کار و از چه چیزهای دیگر لذت ببرد... !؟

 

 

فواید تحقیق:

 

جمعیت ایران اسلامی، زیاد می شود... !

تخصصها پیشتر می روند... !

 تولید و کار، بیشتر می شود... !

کیفیت تولیدات، بالاتر می رود... !

ممکن شدن مصرف گرایی و میل به مصرف فزونتر و پیدا کردن راههای تعدیل آنها بدون آسیب رسیدن از مصرف زیاد برای انسانها... !

آسانتر بودن اجرای تحقیق نسبت به طرحهای دیگر اقتصادی... !

در حال حاضر می بینیم که همه اختراعات و کیفیتها و هنرها و علمها و حتی تولیدات، منتظر سرمایه اند تا جلو روند... ! پس این یأس را از مردم بگیریم که تمکن اقتصادی برای انجام کارهای نیکشان ندارند... !

 

 

 

 

نوع تحقیق:

 

آنالیز کردن واقعیتها و پیش بینی آینده آن و ارائه راه حل پیشنهادی برای اجرا شدن صحیح آن در هر زندگی ای... !

 

اگر اقتصاددانها فقط یک راه عرضه و تقاضا را می بینند، چطور به چاپ پول برای کمبود نقدینگی دست بردند؟! پس عرضه و تقاضا اگر قانون است ساختگی است و می شود قانون پایه را اصلاح نمود... ! به طرزی که با پول زیاد و رفاه مردم، تقاضا زیادتر شده، عرضه را نیز می شود باکیفیت تر و بهتر و بیشتر نمود... ! و نوعی ادامه قانون عرضه و تقاضای قبلی محقق است... !

 

 

 

روش اجرای تحقیق:

 

ضامن اجرای این طرح، فشار زیاد اقتصادی بر مردم است که همه را به سوی اجرای آن می دواند... !

همچنین استانداری تقبل کردند آن را در صورت کامل بودن نوشتار تحقیق، به اجرا درآورند.

برای اجرا شدن، اول با وزارت کشور، طرح بررسی شود، و احتیاجی نیست دیگر با سازمان برنامه و بودجه و استانداری و وزارت اقتصاد هماهنگ شود، بلکه فقط در نهایت دولت، آن را اجرا نماید... !

برای این ایده، آقابالاسر از سازمان بین الملل نمی خواهیم! مگر فرستادن ماهواره ها به همه جا قابل کنترل است؟! پس اجرا کردن این طرح برای جمهوری اسلامی هم قابل کنترل بین الملل نخواهد بود... !

می توان فقط یک دفعه کارت مجازی را ارائه داد! وقتی تجربه کردیم که جواب می دهد، باز هم ادامه دهیم و هر ماه تکرار کنیم... !

 

 

ابزار گردآوری اطلاعات:

 

کارتهای مجازی، به صورت استاندارد، باید ایجاد شوند... ! یعنی بانک مرکزی همه کنترل کارتها را به عهده بگیرد... !

 

برای اطلاع رسانی این اطلاعات به مردم، از صدا و سیما کمک گرفته می شود... !

 

 

روش تحقیق:

 

روشهای پیشنهادی به دیگران برای پیدا شدن تجربه عملی:

 

با روش میدانی، به روشهای مشاهده مستقیم مردم از آنچه پیش آمده، بپردازیم... !

 

روشهای پیشنهادی به دیگران برای تجزیه و تحلیل اطلاعات:

تحلیل تأملی یا فکری

تحلیل قیاسی که در آن فرض را بر نظریه درست خود که گذاشتیم، هر چیز که در رد آن است را یافته و به رد آنها بپردازیم... !

استدلال استقرایی و رسیدن از جزء به کل، بعد از آنالیز امکانات و موجودیها... !

 

 

سؤالات قبلی تحقیق:

 

ما باید وابستگی به چه چیزی را تعیین تکلیف کنیم... ؟ و برای وابستگی به آن هدف، سیستم طراحی و برنامه ریزی کنیم... !

 

از لحاظ فرهنگی، فرهنگ مصرف و فرهنگ رفاه را، چه تعبیر و تفسیر و تشریح و تعریف بنماییم... ؟

 

چه کنیم به معمولی شدن نرسد... به روزمرگی و بی ارزشی و ... نرسد !؟

 

 

 

سؤالات اصلی تحقیق:

 

سؤالات زیر در بخش معضلات تحقیق، راهکار و توضیح خواهند داشت:

 

سؤال 1- سؤال عملی: چگونه بتوانیم قیمت کالاها را با وجود دخالت آمریکا و اطلاع او از این شگردمان و افزودن تورم به خاطر کارت مجازی، ثابت نگه داریم؟

 

سؤال 2- سؤال عملی: قیمت نسبت گذاری کالاها چگونه انجام بگیرد؟

 

سؤال 3- سؤال فرهنگی: چگونه انگیزه داشتن؟

 

سؤال 4- سؤال سیاسی: چگونه فراهم آوردن نیروی کار؟

 

سؤال 5- سؤال فیزیکی: محیط مصنوع شهرها، نظیر حمل و نقل و ساختمانها، چگونه خواهند شد؟

 

سؤال 6- سؤال فرهنگی: چگونه معنویت را در وضعیت موجود برسیم؟

 

سؤال 7- سؤال سیاسی: به جای فقر که موجب سازندگی شخصیت افراد می شد چه جایگزینی می شود ساخت؟ این جایگزین چگونه کنترل شود؟

 

سؤال 8- سؤال اجتماعی: جای کمبود کالا ناشی از خرید مرفهانه، چه کار انجام دهیم؟

 

سؤال 9- سؤال محیط زیست: منابع انرژی که در معرض مصرف زیاد قرار می گیرند چه کنیم؟

 

سؤال 10- سؤال اقتصادی: با اشیاء کم کفایت چه کار کنند؟ چگونه کیفیت را در دین و دنیا، پیش ببرند؟

 

سؤال 11- سؤال انسانی: نداشتن درد و داشتن سلامتی، چه عواقب خطرناکی برای مردم و پزشکان خواهد داشت؟

 

سؤال 12- سؤال سیاسی: با نبودن گرانی، نداشتن بهانه ای برای پیشرفت؟

 

 

 

سؤالات بعدی تحقیق:

 

یک معضل را طوری رفع نکنیم که معضل دیگر درست شود یا یک جای دیگر را خراب نماییم! چه معضلات دیگری پیدا می شوند؟

 

مواردی که ازدحام یا CONGESTION درست می کند کدامند و باید بعد از ازدحام چه کرد... ؟

 

میزان ارتباط عناصر فرهنگی-اجتماعی-... به هم یا CONNECTIVITY ... آنها چگونه خواهد شد؟

 

با CONSERVATION PLAN یا طرح محافظتشان چه اقداماتی انجام بگیرد... ؟

 

 

 

معضلات تحقیق (CONCEPT) و پاسخ آنها (IDEA)  و در صورت نیاز ابداع راه حلها(PARTI) ی تحقیق در زمان آینده:

 

1- معضل قیمت ثابت کالاها: چگونه در اطلاع آمریکا از ترفند کارت مجازی و دخالت آمریکا در بالا بردن قیمت ارز بعد از آمدن کارت مجازی، اجرای کارت مجازی را با ثابت نگه داشتن قیمت کالاها همراه کنیم... ؟

پاسخ 1-

راه حل این است که تناسبی برای قیمت همه کالاها نسبت به هم معلوم کنیم. که این تناسب، مسلما ثابت است. مثلا اگر قیمت یک کیلو گوجه، نسبت 20 است قیمت یک اتو، 100 برابر قیمت یک کیلو گوجه و یعنی نسبت 2000 است. که مثلا همیشه قیمت مبلغ در کارت مجازی، به تناسب 100 برابر قیمت اتو و 2000 برابر قیمت یک کیلو گوجه و یعنی قیمت مبلغ در کارت مجازی، نسبت 200000 نتیجتا مثلا می باشد... ! پس اگر با ارز، قیمتها بالا رفت، با رعایت این تناسب، ارزش کارت مجازی در ماه بعد نیز به همین تناسب بالاتر رفتن قیمتها، بالاتر برود... ! لذا آمریکا قادر نخواهد شد که حسب مبلغ کمکی کارت مجازی، روی ارز بکشد! پس اول باید یک تناسبی را در قیمت کالاها رقم بزنیم، بعد، مقدار کارت مجازی را تعیین نماییم... ! و وقتی آمریکا روی قیمتها کشید، ما هم با داشتن نسبتش، به ارزش مبلغ قیمت کارت مجازی می افزاییم... ! نه اینکه اگر آمریکا روی ارز با آوردن کارت مجازی مان کشید، کارت مجازی و کمک به جلوگیری از تورم، همان مقدار کم قبل از افزودن تورم بماند و تورم باز هم زیادتر شده و ما آن را خنثی نکنیم!

 

2- معضل قیمت عادلانه کالاها: قیمت  نسبت گذاری روی تک تک کالاها و خدمات چگونه شود که عدل اجرا شود؟

پاسخ2-

قیمت  نسبت گذاری به طریقی شود که ارزش اصلی کالاها و خدمات حفظ شود! مثلا مطابق با مارک هر کالا، ارزش آنها نسبت به همدیگر سنجیده شود و سازمان تعزیرات و استانداردها این قیمت نسبت گذاری را تقبل فرمایند!

 

 

3- معضلِ نداشتن انگیزه برای کار با نبود انگیزه پول برای کار: آیا انگیزه برای کار چگونه ایجاد شود وقتی مردم از لحاظ مالی تأمینند و فشاری آنها را وادار به کار نمی کند؟

پاسخ 3-

معضل همه، بیکاری است. نه پول! برا همین، معضل که این می باشد، همه کارها نیز می چرخد! همه با شناختن خودشان، چون رفاه مطرح شده، سؤالات خودشناسی مطرح خواهند کرد... ! این از جمله مواردی است که مطرح می کنند... !

 

غذای خوب که فقیرها بخورند، ملاک کار برقرار می شود و فعالیت درست شدن غذا و کار با غذاهای خوب درست شدن که خودشان هم غذای خوب خورده اند، برقرار می شود... غذای خوب که فقیرها بخورند، می خواهند بابتشون حتما یک تحرکی داشته باشند، می روند کار منزل دیگران. بلکه هر کس به فراخور توانمندی و تحصیلش کار کند، نه به فراخور نیاز مالی!

 

وقتی هدف این است که مخلوق مانع نداشته باشیم نظیر ساختن افسردگی در روانشناسی که کاذب است، را نداشته باشیم، و فقر نداشته باشیم و بلکه مخلوق کامل داشته باشیم و علم و ثروت و تعادل داشته باشیم، هر کسی برای تعادلش دنبال کار برود نه برای فقط پول، اگرچه بالاخره برای پول هم باید رفت سر کار، ولی می دانیم پول زیاد دارند و پول زیاد، کارشان را کم ننماید. پس ناشی از خوبیها برمی خیزد کار کند حتی حمالی! و یک فرهنگی در جامعه تعریف و آگاهی و شناخت دهیم که برای حمالی همدیگر، به همدیگر کمک کنید اگر حمالی احتیاج داشتید. مثلا جای احوالپرسی بگوییم کمک (حمالی) نمی خواهید... ؟!

 

 

4- معضل کمبود کارگزار بعد از آمدن رفاه: یا از لحاظ سیاسی وقتی الآن همه کارها به خاطر فشار مالی انجام می شوند، مثلا پیک موتوریها کارها را انجام می دهند، اگر همه کارها انجام می گرفتند، وقتی همه مرفه شوند، حالا به کمبود پیک موتوری به علت مرفه شدنشان، مواجهیم!

پاسخ4-

پس مثلا قانون بگذاریم که همه، کار قبلی خودشان را باید ادامه دهند! یا اگر شهر هوشمند درست کنیم، به سرنوشت مفلوک غرب دچار خواهیم بود که همه کارها را هوشمند انجام دهند و مردم، بیکار شوند! پس اینکه کار، موجود باشد، به خاطر خودِ کار مردم همان کار قبلی پیک موتوری را ادامه می دهند، نه به خاطر پول. بلکه حتی به خاطر ثواب معنوی... !

یا به فرض مثال، وقتی نیاز به کاری جامعه دارد، مثلا در روزنامه آگهی می زنند نیاز به کار در منزل با شرایط استثنائی... و مثلا کار در منزل همراه با آموزش مدیتیشن برای آنها، و ... ! یک کمال تعریف شود کار منزل، نه پست! تا کاری که می کنند علاوه بر خیر و ثواب کار برای آخرتشان، کمالی را هم در نیاز استفاده کنند... !

 

یا تغییرات فرهنگی را در فیلم ساختن، ارائه نماییم... : وقتی سیستم برنامه ای باشد که در آن، غرض، زدودن فقر، و ایجاد سختیهای به صورت تعدیل یافته، که در آن همه و پولدارها هم به کار گرفته شوند. تا وقتی همه پولدار باشند باز هم  کارها بچرخند. پس با برنامه ساختن فیلمی که به نمایش بحران انجام نشدن کار و نیاز پولدارها به انجام شدن کارها در خلال زندگی بپردازند. یا در فیلم نیاز به انجام کار حین ساختارهای حرکتی مان مثل دولا و راست شدن و ورزش و ساختن غذا و ...، بر این پایه که کسی نمی خواهد به خودش ظلم کند، را بازگو کنند به طرزی که اگر کسی ظلم به خودش هم نمود با دارو او را باید درست کرد یا غذای او را تغییر داد و ...، را در فیلم بازگو کنند.

 

 

5- معضل انبوه ماشین بعد از آمدن رفاه: مثلا از لحاظ اجتماعی، وقتی همه مرفه شوند، همه ماشین بخرند، خیابانها که گنجایش این همه ماشین ندارد، چه راهکارهایی ارائه بنماییم؟

پاسخ5-

مثلا همه باید یک موتور هم در خانه داشته باشند و کارکرد موتور ازشون خواسته می شود! یا راهکارهای دیگر سالمتر را برای هر معضلی که طرح پیدا می نماید، ابتکار نماییم... ! مثلا این راه که برای خیابانها، راههایی نظیر تردمیل بکشیم که همه راحت روی این راهها منتقل شوند، بدون ماشین و موتور و بلکه پیاده، که به مترو و ایستگاههای اتوبوس، به خصوص در کوچه ها، بروند... ! یا راهکار بهتر، شبیه برنامه بلد در مبایل که راهها را نشان می دهند، در برنامه ای کامپیوتری همگانی در مبایلها، همه اطلاع دهند که کجا می روند تا تا آن موقع، بهترین مسیر کم ترافیک را ارائه فرماید... !

 

6- معضل نداشتن معنویت در وجود رفاه: وقتی رفاه بالا رود، چگونه معنوی تر شدن و با خدا شدن را پیدا کنند؟

پاسخ6-

شبیه روح سالم که در جسم سالم، با ورزش هست؛ با بهتر شدن وضعیت مادیات، آرامش خوبی ایجاد خواهد شد تا بشود به معنویات هم رسیدگی کرده و رشد نمایند.

 

یا فیلمی که اثبات کنیم پرپولها زندگیشان پوچه، با وجود همان تجملات، نیز... ! که وقتی وجه خدا را ببینند آن اغناء اصلی است... ؟! که بعد از دیدن آن وجه الهی، بقیه تجملات را تعریف و استفاده کنند... ! و برای آن هدف غایی، سایر جزئیات زندگی را درست تعریف و استفاده کنند... ! به این برسند که خدایی که انقدر عشق هست که در هر کاری کمکشان کرده که به این رفاه رسیده اند، انصاف نبود به نماز و رکوع او بپردازید... ؟!

 

وقتی هدف، برای خدا خالص شود، طبق سختی هایی که ربّ پله پله ایجاد می کند، می شود در پرپولی، هم سختیهایی "که هستند" پیدا و بیان شوند... ! آنگونه که فرار از فقر، منجر به حرکت و از بین رفتن سستیها می شود، جای فقر و فساد و فرار از فقر، که در جامعه بود، می شود برداشتها و ساخته شدنهایی که از شرایط فقر و فساد داشتند را، بگویند، تا مشابه آنها "هدف ها"ی خدایی بسازیم و بیابیم در برنامه های تک تک شغلها... ! یعنی مطابق نتایج ارزشمندی که از فقر پیش آمدند خلقتهایی از رفاه با همان نتایج بسازیم... ! مثلا اگر فقر، محکم می کند، خلقت مطالعه حکمت همراه با ورزش را پیش بیاوریم... ! باید از لحاظ فرهنگی تعریف کنیم که فقرا زمانی که در رفاه قرار می گیرند چگونه ایمانشان را برقرار کنند؟ مثلا اگر احساس پوچی نمودند از پرپولی، بگوییم نظیر زمانهای فقر، نشانه و کمکی است که بروید به سمت خدا... ! یا مثلا رفاه بیش از حد، سستی و کاهلی در آدم درست می کند، پس آدم روزه بگیرد و احساس برانگیختگی از روزه کند و معنوی شود... !

 

یا در یاور بودن خدا تعریف کنم که در تجملات و رفاه ی که دارم، چه کنم غیر از رکوع و سجود، برای تعریف جزئیات و کلیات از روی تجملات، و برای استفاده شان برای خدا... ؟ چقدر هنر پیش خواهد رفت با این دغدغه... ! آن کاستی که حین تجملات، احساس می‌کنم را، بفهمیم... ! خواستن امتداد یافتن هر لذت تجملات... ! ولی مسلما بدون ا... هرگز، تجملات امتداد یابند... ! ذکرهای متنوع خدا را در تجملات ممتد، ادامه دادن... !کاستی ای که در تجملات احساس می نماییم، امتداد یافتن عشق با خدا را پرستیدن... ! پس شروع به خلاقیت کارهایی برای ایجاد محصولی برای عشق به خدا می کنند، که به آموزش دیدن، هم می پردازند... ! اینچنین، فرهنگ  تجملات را بسازیم برای فقیران، هم... ! به طوری که بیاموزیم به همه، که بگویند فقط برای خدا کار می کنیم، و هر اتفاقی را حاضریم برای ساختن این هدف، باهاشون بسازیم... ! هر پریشانی که حین زندگی پیدا می شود یعنی برویم به سمت خدا... ! و در عمق، به "خط زدن همه چیز" و فریب دنیا را نخوردن، و جایشان عشق بازی با خدا بپردازیم... راه خلوص حین رفاه، این است... ! همه چیز حتی خواستن هدف را خط بزنیم، و فقط خدا را بخواهیم... ! بعد از رشد در چنین مرحله ای، که خدا را مطمئن کردیم که کسی غیر از خدا را نمی خواهیم، بعدشون هر چه خدا برایمان در نظر داشت را به نحو نیکو انجام بدهیم... ! که حینشون حس اعتماد به خدا را رعایت کنیم و روابط اینچنینی با خدا طی کنیم، مثلا چرخاندن زندگی توسط خدا را بآشکارگی شهود کردن و ... !

 

7- معضل بودن جایگزینی برای فقر که مانند فقر، سازندگی درونی بسازد: جایگزین فقر، چه برنامه ای قرار بگیرد... ؟ این جایگزین، باعث چه تغییراتی در کالبد خلقت می شود... ؟ 

پاسخ7-

برای چه همه فکر می کنند تنها راه سازندگی، داشتن فقر است؟! این خود نوعی فقر فکری است که به گفته قرآن، القائات شیطان است و باید بدانیم فقر نه از لحاظ مادی و نه از لحاظ فکری و معنوی، جایگاهی ندارد. کما اینکه از راههای متعددی می شود سازندگی کرد! مثلا جای موضوع فقر، موضوع تحقیق و رشد قرار بگیرد... ! و هر تحقیقی باعث اختراع و اکتشاف جدیدی می شود که آن نیز به نوبه خود پدیده ها و ابداعات جدیدتری را به دنبال دارد. و اینچنین باید منتظر تغییرات استثنائی و البته سنجیده شده و آینده نگرانه در کالبد و سیمای شهرها شد... !

و از آنجا که با رشد اقتصادی، پیشرفتهای علمی، بسیار زیاد می شود شوند، بایستی قانونگذاری برای اینکه پیشرفتهای علمی کنترل شوند گذاشته شوند... ! که مثلا هر دست بردنی در خلقت، کنترل و قانونی و شرعی شود... ! که مطابق قرآن، نباید در خلقت دست برد!

 

 

8- معضل نداشتن کالا حین خرید زیاد مردم در اثر رفاه: وقتی به علت خریدن زیاده از حد مردم، کالا و جنس، کم شد و ترس از جیره بندی پیدا شد چه راه حلی داریم؟ اضافه برداشت، خودش تورم نیاورد!!!!

پاسخ8-

اینکه کار و تولید، بیشتر شده، و همان کالاهای ابتدایی را نیز، بیشتر تولید کنند، چه برسد به کالاهای پیشرفته را... ! و بعد از آن کالاهای پیشرفته، راه کالاهای ابداعی و تازه و جدید، باز می شود که همه دنبال چیز نو نیز خواهند افتاد... ! به ویژه مردم ایران که مسلمانند مسلما دست روی دست نخواهند گذاشت و از شرایط رفاه، به نحو احسن برای اجر دنیا و آخرت استفاده خواهند کرد... ! فقط چون سرمایه نداشته بودند قادر نبودند! اگر فرصت به آنها بدهیم ببینید چه کارها که خواهند کرد... ! و چقدر به خاطر قدرشناسی، تولید کالا بیشتر خواهد شد... ! حداقل یک دفعه این فرصت را به آنها بدهید، بفرمایید امتحان بوده، که ببینیم آیا چرخهای مملکت بهتر می چرخند یا بدتر و آیا تولیدات را فراهم و ایجاد می کنید یا خیر؟ و برای ماههای آتی تصمیم اتخاذ می کنیم که دوباره کارت مجازی بدهیم یا نه؟!

اتفاقا همین که خرید زیاد می شود، به خاطر رساندن نیاز مردم، کار و تولید هم زیادتر شده، معضل نداشتن کار نخواهیم داشت... !

 

 

 

9- معضل نداشتن منابع انرژی حین مصرف زیاد در اثر رفاه: مصرف که زیاد می شود، برای تنظیم منابع متعدد نظیر گاز، بنزین،  برق،... چه چاره ای می اندیشیم، درحالیکه بودجه را گرانتر کردن نیز مؤثر نخواهد بود... !؟

پاسخ9-

اصلاح "الگوی" تولید و مصرف... ؟! یا رشد بیشتر تکنولوژی برای انرژیهای تجدید پذیر... ! با این اعتقاد که خدا که دنیا را وابسته به خودش از طریق انرژی، قرار داده، می توانست دور از جان، ما را مستقل از خودش خلق فرماید. پس چقدر خودش می خواسته جهانها به او و انرژی اش وابسته باشند که بحرانی از انرژی مسلما نخواهیم داشت... !

همچنین همه به همان مصرف بهینه گذشته می پردازند که کفایت نیز می کرد... !

یا می شود سهمیه برای هر خانوار تعیین کنند که بیشتر از آن کسی حق مصرف ندارد و باید سرما و گرسنگی بخورد اگر اصولی و استاندارد مصرف نکرد! و بدین ترتیب مجبور نمایند تا عایق سازی ساختمانها و تکنولوژیهای مصرف بهینه رو به رشد روند... ! نه مثل الآن که فکر می کنند به خاطر پول، مردم صرفه جویی می کنند، مردم بیش از حد مصرف نموده، عایق سازی ساختمانها را کمتر کسی رعایت می کند! پس در واقع به این ترتیب، در رفاه، بهتر هم به کنترل مصرف و رشد تکنولوژیهای مصرف بهینه خواهیم پرداخت... به یاری خدا... !

 

10- معضل خرید کالاهای کم کیفیت: وقتی همه به خاطر رفاه، به خرید اشیاء باکیفیت می پردازند، کالاهای کم کیفیت فعلی روی دست می مانند. چه می شود؟

پاسخ10-

بهترین کالاها نظیر بنز، از استقبال مردم که می توانند بخرند، به تولید بیشتر می رسد، و بقیه کالاها نیز بیشتر روی کیفیت خود فکر و کار می کنند و همه چیز دارای کیفیت بهتر می شود... ! چون انقدر همه صاحب پول می شوند که روی کیفیت کالاهای عرضه شده خودشان بهتر بیندیشند... !

همه فکرها درباره کیفیت می شود! پس باید به اصول و مبانی فکری متعال دینی پرداخت، نه به دنیا! که این خود نوعی پرداختن به کیفیت می شود... ! پس، از کیفیت باکی نیست که دینمان هم کیفیت بهتری می یابد... !

 

11- معضل نداشتن درد بدن و نداشتن کار برای پزشکان به خاطر آمدن رفاه: آیا در وضعیت موجود که سلامت بهتر خواهد شد، به تبع آن، آیا فقدان مشکلات انسانی، نظیر مرض، و کم شدن کار برای پزشکان، چه اقدامات انسان شناسانه و وجدانی ای خواهد داشت؟

پاسخ 11-

سلامت و کیفیت زندگی مردم از همه لحاظهای امکان خرید و تهیه هر نوع لوازم سلامتی و مایحتاجشان بهتر می شود. ولی پزشکان می توانند به تحقیقات و شناخت زیست بدن روی آورند از این جهان عظیم بدن. نه الزاما به درمان دردها که زمانی که به درد و درمان بپردازند  کمتر هم می شود به شناختهای متعالی هستی زیست شناسی بپردازند و وقتشان را صرف درمان فقط می کرده اند!

 

 

12- معضل پیشرفت نداشتن مردم به علت نداشتن موضوعی نظیر گرانی... ؟! به طرزی که امروزه به علت گرانی، همه رشد می کنند!

پاسخ 12-

بنده شخصا با اینکه در رفاه کامل بوده ام، هیچگاه به علت گرانی، به کاری دست نزده و رشد نکرده ام... ! بلکه گرانی فقط جاهایی مانع رشدم بوده و رشدم را متوقف می کرده و دست و پاگیر بوده است! به طرزی که اگر گرانی نبود خیلی رشدم بهتر می شد... ! خدایی که بینهایت بزرگ هست مسلما راههای رشد را بسیار زیاد قرار داده است! پس گرانی عامل رشد نمی باشد بلکه رشد را متوقف می کند... !

 

مصداقهای تحقیق در زندگی:

 

در این طرح، کار می کنند مردم برای رضای خدا و برای نیاز به مفید فایده بودن، نه برای نیاز به مال، که همه با کارت مجازی، پول دارند و وضع مالی همه خوب هست، ولی باب می کنیم که هر کاری عار نیست. تا کارهای جامعه انجام بگیرند. روزی که همه مملکت پول داشتند، به عنوان مقام مسؤول می روم منزلی را تمیزکاری می کنم که باب شود کار عار نیست... ! ان شاء الله... !

به نحوی که دوام و پایداری و استحکام بخشی را با امنیت و قدرت و ... ایجاد کنیم... ! مسلما تنها راه پیشرفت مردم، فقر و گرانی نمی باشد. بلکه با وجود پول و رفاه زیاد در بین مردم، نه تنها مشکلات فعلی شان رفع می شود، بلکه جامعه مسلمان ما به تولید راههای نوی زندگی اسلامی می پردازند... ! جامعه ای که اهداف را روی اسلام، با تمکن و رفاه اقتصادی، جلو ببرد که خدا بسیار بزرگ هست و مسلما خدا نیز می خواهد... !

 

 

 

حکمتها، تدبیرها و سیاستهای پیاده شدن تحقیق:

 

 اگر زندگی ساده موجب کوشا و زحمتکش بودن مردم می شد و رنج را می فهمیدند، در مدل جدید، رنجهای جدید در رفاه را معرفی کرده، نظیر سستی و کاهلی که سر آدم را درد می آورد، و اینچنین رنجها را پیدا و معرفی نماییم... ! تا به خودسازی خودشان ادامه دهند در رفاه، هم... ! و جویا شویم چه آثار اخلاقی برایشان به ارمغان آورده نظیر زحمتکش شدن زندگی ساده در گذشته... ؟!

برنامه بریزیم بعد از رفاه و تعالی، به چه اقداماتی بپردازند... ؟! یا نظیر آمریکا تکنولوژی کامپیوتر منجر به بیکاری و نابودی نشود بلکه برنامه تا آخر که آیا مردم کار داشته باشند یا نه، و آیا وقتی کار دارند چه کارهایی را در رفاه و تعالی برسانند، تعیین شوند... !

مردم ایران اسلامی، پول داشته باشند تا ابتکار کنند... ابتکارهای مجاز در حیطه اسلام، نه مثل غربیها بی بند و بار! بلکه بایستی در سازمانی، ابتکارات مردم کنترل شود که طبق قرآن، در خلقت دست نبرند و خلقت را دستکاری ننمایند... ! و مردم مسلمان می شود اینگونه باشند... نه مردم کافر! که بلکه ابداعاتی در حیطه اسلام، ایران سرفراز کند، نه مجبور شود به علت نداشتن اقتصاد، از ابداعات کافران استفاده کنند!

 

 

ان شاء الله تعالی... !

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر