طرح اقتصادی "دوست خدا، ایران" 1

طرح اقتصادی

طرح اقتصادی "دوست خدا، ایران" 1

نظریه رفاه اقتصادی برای همه
1402/1/22
1 نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

طرح اقتصادی "دوست خدا، ایران"

طرح اقتصادی جدید و موزون برای ایران اسلامی سرفراز

 

۱۲/۱۲/۱۴۰۱

 

مقدمه:

 

به علت گرانی سرسام آور و فشار اقتصادی روی مردم، در نظر هست که ان شاء الله سیستم اقتصادی دگرگون شود... ! چون سیستم قبلی پاسخگوی جامعه مون نمی باشد! به ویژه که این سیستم در دست ابرقدرت اقتصاد جهان-آمریکا است که با دشمنی خود، بر آن چیره گشته است. که اواخر گفته اند در نظر دارند ایران به فروپاشی اقتصادی بینجامد. لذا در نظر داریم سیستمی را در درون ایران پیاده کنیم که به فراروی اقتصادی بینجامند... ! به نحوی که از سیستم بین الملل اقتصاد تبعیت نکرده و  کاری به سیستم چرخان اقتصاد مغرب زمین نداشته، و به آنان اجازه مداخله در سیستم جدید ما را نداده، آنطور که آنان با ماهواره و اینترنت، به صورت دلبخواهیشان بر ما هجوم آوردند، ما نیز به دلبخواهی این سیستم را برای خویشتن باجرا درآوریم. مگر آمریکا روی چه حسابی روی قیمتهای کالاهای ما می کشد و تورم می آورد؟! خوب، ما هم همانطور خودمان قیمتهایمان را تعیین می نماییم... ! لازم به ذکر است همگی خواست خدا برای ملت مقاوم ایرانی بوده و می باشد... !

 

 

 

بیان مسأله تحقیق:

 

حالا که همه چیز گران هست، اگر قیمت ها را همه را از نو بنویسیم، طوری که همه مرفه شوند، عملی هست... ؟! لازم است درآمدها، بیش از مخارج شوند، ان شاء الله... !

ببینیم کشورهای مرفه که درآمدشان بیشتر از مخارجشان است، چه می کنند که درآمدشان بیشتر از مخارجشان است؟ تحقیق که "چگونه" درآمد "همه"، بیشتر از مخارجشان شود؟

جواب: یک کسی که درآمدشان 3 میلیون در ماه است، وقتی بشود 300 میلیون در ماه، ولی کالاها قیمتشان همان مثلا 100 هزار تومان که بود بماند، عملی هست... ؟ یعنی درآمد "خدمت"، فقط زیاد باشد، هر خدمتی اعم از شاگرد سوپری، تا معلم بازنشسته... ! ولی زمانی که روی درآمد خدمات شاگرد کارخانه می کشند، یا درآمد صاحب کارخانه 700 میلیون در ماه باشد، قیمت کالای همان کارخانه فرقی نکند. حالا از کجا تأمین شوند این 300 میلیون درآمد شاگرد کارخانه و 700 میلیون درآمد صاحب کارخانه؟

جواب: از فروش "به مقدار زیاد" کالای ارزان... ! حال چگونه به مقدار زیاد بفروشند... ؟ از خرید بسیار زیاد مردم... خرید بسیار زیاد نیازهای روز... ! مثل خرید لوازم خانگی، از درآمد 300 میلیونی شاگرد و از درآمد 700 میلیونی صاحب کارخانه... ! که نتیجتا توی جیب کارخانه صاحب لوازم خانگی، که صاحب کارخانه لوازم دیگر از او می خرد، از خریدن 300 میلیون شاگرد کارخانه و از خریدن 700 میلیون صاحب کارخانه، برود... ! و اینچنین با قسم خوردن همگان به خرید همه مایحتاجشان در بازار، با درآمد بالایشان، پول 700 میلیون صاحب کارخانه لوازم خانگی که "ازشون همه خریده اند" برقرار می شود، و اینچنین پول سایر کارخانه ها و پول شاگرد کارخانه نیز جور می گردد... ! پس، راهش، مصرف بیش از حد اجناس و کالاهاست، تا درآمدها هم، بیشتر از مخارج باشد... ! به همین خاطر، هم، غربیها، جمعیت دعوت به کشورشان می کنند تا مصرف اجناسشان را زیاد کرده، و نتیجتا بشود درآمدهایشان بیشتر از مخارجشان باشد... ! "اگرچه ناخودآگاه وقتی درآمدها زیاد شوند، همه به خرید بسیار زیاد، دست خواهد زد... " و رویه حفظ درآمد بالا، رونق خواهد گرفت... !

تا از اول، قیمتگذاری برای همه چیز، درست انجام داده شود... ! و درآمد صاحب کارخانه ها را مثلا 700 میلیون و شاگردها را مثلا 300 میلیون نماییم... ! و با خرید تعداد بیشتر کالاها، از همه درآمدشان، همه مرفه شوند... ! ان شاء الله... !  

 

 

 

اهداف تحقیق:

 

برای خدا یک کاری بکنیم... ! کارهایی را برای بودن با خدا و چگونه بودن با خدا بیافرینیم... ! نماز و دین که هستند را، چه کنیم که در طرح اقتصادی جدید، بیشتر بهشون بپردازیم... ؟!

 

استفاده و لذت بیشتر و درست تر... به جای اینکه مشابه قبل، فقط یک کاری بکند... ! تعدیل مقدار کار با میزان لذت! و اینکه او از کار و از چه چیزهای دیگر لذت ببرد... !؟

 

 

 

فواید تحقیق:

 

جمعیت ایران اسلامی، زیاد می شود... !

تخصصها پیشتر می روند... !

 تولید و کار، بیشتر می شود... !

کیفیت تولیدات، بالاتر می رود... !

ممکن شدن مصرف گرایی و میل به مصرف فزونتر و پیدا کردن راههای تعدیل آنها بدون آسیب رسیدن از مصرف زیاد برای انسانها... !

 

 

 

نوع تحقیق:

 

آنالیز کردن واقعیتها و پیش بینی آینده آن و ارائه راه حل پیشنهادی برای اجرا شدن صحیح آن در هر زندگی ای... !

 

 

 

روش اجرای تحقیق:

 

ضامن اجرای این طرح، فشار زیاد اقتصادی بر مردم است که همه را به سوی اجرای آن می دواند... !

همچنین استانداری تقبل کردند آن را در صورت کامل بودن نوشتار تحقیق، به اجرا درآورند.

برای اجرا شدن، اول با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ شود، بعد محول به استانداری و وزارت اقتصاد برای اجرا ببرند و در نهایت دولت، آن را اجرا نماید... !

برای این ایده، آقابالاسر از سازمان بین الملل نمی خواهیم! مگر فرستادن ماهواره ها به همه جا قابل کنترل است؟! پس اجرا کردن این طرح برای جمهوری اسلامی هم قابل کنترل بین الملل نخواهد بود... !

 

 

 

ابزار گردآوری اطلاعات:

 

بسیاری از راه حلها را به مردم می سپاریم که راه بگشایند: با فرایند شناخت موضوع و فرایند تحقیق کردنشان ضمن عمل... ! به نحوی که بسیاری از فرآیندهای تحقیق، ضمن عمل مردم و حتی عمل جمعی، پیدا خواهند شد... مشابه پیدا کردن تجربه بعد از عمل!

 

برای اطلاع رسانی این اطلاعات به مردم، از صدا و سیما کمک گرفته می شود... ! و برای در دسترس مردم قرار دادن اطلاعات تا اظهار نظر کنند، از سایت فضای مجازی بهره گرفته خواهد شد... !

 

 

 

روش تحقیق:

 

روشهای پیشنهادی به دیگران برای تجربه عملی پیدا شدنشان:

 

درحالیکه به اندازه کافی، شرایط برای توجیه، آشکار نیستند... ولی با روش مشاهده مستقیم، که در آن، واقعیتها با اصول مشاهده مستقیم برآورد شده، می توان به حقایق جدید دست یافت!

 

روشهای پیشنهادی به دیگران برای تجزیه و تحلیل اطلاعات:

تحلیل تأملی یا فکری

تحلیل قیاسی که در آن فرض را بر نظریه درست خود که گذاشتیم، هر چیز که در رد آن است را یافته و به رد آنها بپردازیم... !

استدلال استقرایی و رسیدن از جزء به کل، بعد از آنالیز امکانات و موجودیها... !

 

 

 

سؤالات قبلی تحقیق:

 

ما باید وابستگی به چه چیزی را تعیین تکلیف کنیم... ؟ و برای وابستگی به آن هدف، سیستم طراحی و برنامه ریزی کنیم... !

 

از لحاظ فرهنگی، فرهنگ مصرف و فرهنگ رفاه را، چه تعبیر و تفسیر و تشریح و تعریف بنماییم... ؟

 

چه کنیم به معمولی شدن نرسد... به روزمرگی و بی ارزشی و ... نرسد !؟

 

 

سؤالات اصلی تحقیق:

 

سؤالات زیر در بخش معضلات تحقیق، راهکار و توضیح خواهند داشت:

 

سؤال 1- سؤال فرهنگی: چگونه انگیزه داشتن؟

 

سؤال 2- سؤال سیاسی: چگونه فراهم آوردن نیروی کار؟

 

سؤال 3- سؤال فیزیکی: چگونه محیط مصنوع شهرها، نظیر حمل و نقل و ساختمانها، خواهند شد؟

 

سؤال 4- سؤال فرهنگی: چگونه معنویت را در وضعیت موجود برسیم؟

 

سؤال 5- سؤال سیاسی: به جای فقر که موجب سازندگی شخصیت افراد می شد چه جایگزینی می شود ساخت؟

 

سؤال 6- سؤال اجتماعی: جای کمبود کالا ناشی از خرید مرفهانه، چه کار انجام دهیم؟

 

سؤال 7- سؤال محیط زیست: منابع انرژی که در معرض مصرف زیاد قرار می گیرند چه کنیم؟

 

سؤال 8- سؤال اقتصادی: محاسبه اینکه دقیقا دستمزد خدمات، چند برابر شود... ؟ 100 برابر؟

 

سؤال 9- سؤال انسانی: تعداد شاغلین چگونه به حد کفایت برسد؟

 

سؤال 10- سؤال اقتصادی: با اشیاء کم کفایت چه کار کنند؟

 

سؤال 11- سؤال انسانی: نداشتن درد و داشتن سلامتی، چه عواقب خطرناکی برای مردم و پزشکان خواهد داشت؟

 

سؤال 12- سؤال محیط زیست: توسعه نظیر توسعه شهرها چگونه خواهد شد؟

 

سؤال 13- سؤال فرهنگی: بعد از رفاه، به چه می شود رسید؟

 

سؤال 14- سؤال اجتماعی: کاستی های کامپیوترها را با اقتصاد دنبال نماییم؟

 

 

 

سؤالات بعدی تحقیق:

 

یک معضل را طوری درست نکنیم که معضل دیگر درست شود یا یک جای دیگر را خراب نماییم! چه معضلات دیگری پیدا می شوند؟

 

مواردی که ازدحام یا CONGESTION درست می کند کدامند و باید بعد از ازدحام چه کرد... ؟

 

میزان ارتباط عناصر فرهنگی-اجتماعی-... به هم یا CONNECTIVITY ... آنها چگونه خواهد شد؟

 

با CONSERVATION PLAN یا طرح محافظتشان چه اقداماتی انجام بگیرد... ؟

 

 

 

معضلات تحقیق (CONCEPT) و پاسخ آنها (IDEA)  و در صورت نیاز ابداع راه حلها(PARTI) ی تحقیق در زمان آینده:

 

1- معضل دیگر نداشتن انگیزه برای کار با نبود انگیزه برای پول: آیا انگیزه برای کار چگونه ایجاد شود وقتی مردم از لحاظ مالی تأمینند و فشاری آنها را وادار به کار نمی کند؟

پاسخ 1-

معضل همه، بیکاری است. نه پول! برا همین، معضل که این می باشد، همه کارها نیز می چرخد! همه با شناختن خودشان، چون رفاه مطرح شده، سؤالات خودشناسی مطرح خواهند کرد... ! از جمله مواردی که مطرح می کنند... !

 

غذای خوب که فقیرها بخورند، ملاک کار برقرار می شود و فعالیت درست شدن غذا و کار با غذاهای خوب درست شدن که خودشان هم غذای خوب خورده اند، برقرار می شود... غذای خوب که فقیرها بخورند، می خواهند بابتشون حتما یک تحرکی داشته باشند، می روند کار منزل دیگران. بلکه هر کس به فراخور توانمندی و تحصیلش کار کند، نه به فراخور نیاز مالی!

 

وقتی هدف این است که مخلوق مانع نداشته باشیم نظیر ساختن افسردگی در روانشناسی که کاذب است، را نداشته باشیم، و فقر نداشته باشیم و بلکه مخلوق کامل داشته باشیم و علم و ثروت و تعادل داشته باشیم، هر کسی برای تعادلش دنبال کار برود نه برای فقط پول، اگرچه بالاخره برای پول هم باید رفت سر کار، ولی به ازای کارشان پول زیاد می گیرند و پول زیاد، کارشان را کم ننماید. پس ناشی از خوبیها برمی خیزد کار کند حتی حمالی! و یک فرهنگی در جامعه تعریف و آگاهی و شناخت دهیم که برای حمالی همدیگر، به همدیگر کمک کنید اگر حمالی احتیاج داشتید. مثلا جای احوالپرسی بگوییم کمک (حمالی) نمی خواهید... ؟!

 

&سؤال از مردم: وقتی ارزش خدمات، بالا رود و ارزش کالا ثابت بماند، همه سراغ کار خواهند رفت و انگیزه برای کار خواهند داشت... ؟ پس در صورت پیدا کردن انگیزه درست، چه انگیزه هایی برای کار پیدا شود؟ و از این انگیزه جدید، چه فرهنگ جدیدی پیدا کرده و چه بازخوردهایی خواهد داشت... ؟

 

 

 

2- معضل کمبود کارگزار بعد از آمدن رفاه: یا از لحاظ سیاسی وقتی الآن همه کارها به خاطر فشار مالی انجام می شوند، مثلا پیک موتوریها کارها را انجام می دهند، وقتی همه مرفه شوند، اگر همه کارها انجام می گرفتند، حالا به کمبود پیک موتوری به علت مرفه شدنشان، مواجهیم!

پاسخ2-

پس مثلا قانون بگذاریم که همه، کار قبلی خودشان را باید ادامه دهند! یا اگر شهر هوشمند درست کنیم، به سرنوشت مفلوک غرب دچار خواهیم بود که همه کارها را هوشمند انجام دهند و مردم، بیکار شوند! پس اینکه کار، موجود باشد، به خاطر خودِ کار مردم همان کار قبلی پیک موتوری را ادامه می دهند، نه به خاطر پول. بلکه حتی به خاطر ثواب معنوی... !

یا به فرض مثال، وقتی نیاز به کاری جامعه دارد، مثلا در روزنامه آگهی می زنند نیاز به کار در منزل با شرایط استثنائی... و مثلا کار در منزل همراه با آموزش مدیتیشن برای آنها، و ... ! یک کمال تعریف شود کار منزل، نه پست! تا کاری که می کنند علاوه بر خیر و ثواب کار برای آخرتشان، کمالی را هم در نیاز استفاده کنند... !

 

یا تغییرات فرهنگی را در فیلم ساختن، ارائه نماییم... : وقتی سیستم برنامه ای باشد که در آن، غرض، زدودن فقر، و ایجاد سختیهای به صورت تعدیل یافته، که در آن همه و پولدارها هم به کار گرفته شوند. تا وقتی همه پولدار باشند باز هم  کارها بچرخند. پس با برنامه ساختن فیلمی که به نمایش بحران انجام نشدن کار و نیاز پولدارها به انجام شدن کارها در خلال زندگی بپردازند. یا در فیلم نیاز به انجام کار حین ساختارهای حرکتی مان مثل دولا و راست شدن و ورزش و ساختن غذا و ...، بر این پایه که کسی نمی خواهد به خودش ظلم کند، را بازگو کنند به طرزی که اگر کسی ظلم به خودش هم نمود با دارو او را باید درست کرد یا غذای او را تغییر داد و ...، را در فیلم بازگو کنند.

 

&سؤال از مردم: چه اهدافی را برای کار کردنتان می خواهید و آیا کار را به چه خاطر انجام می دهید که در دنباله شان همان کار را ادامه بدهید... ؟

 

 

 

3- معضل انبوه ماشین بعد از آمدن رفاه: مثلا از لحاظ اجتماعی، وقتی همه مرفه شوند، همه ماشین بخرند، خیابانها که گنجایش این همه ماشین ندارد، چه راهکارهایی ارائه بنماییم؟

پاسخ3-

مثلا همه باید یک موتور هم در خانه داشته باشند و کارکرد موتور ازشون خواسته می شود! یا راهکارهای دیگر سالمتر را برای هر معضلی که طرح پیدا می نماید، ابتکار نماییم... ! مثلا این راه که برای خیابانها، راههایی نظیر تردمیل بکشیم که همه راحت روی این راهها منتقل شوند، بدون ماشین و موتور و بلکه پیاده، که به مترو و ایستگاههای اتوبوس، به خصوص در کوچه ها، بروند... ! یا راهکار بهتر، شبیه برنامه بلد در مبایل که راهها را نشان می دهند، در برنامه ای کامپیوتری همگانی در مبایلها، همه اطلاع دهند که کجا می روند تا تا آن موقع، بهترین مسیر کم ترافیک را ارائه فرماید... !

 

&سؤال از مردم: برای انبوه ماشین، چه راهکارهایی ابتکار سعی می کنید بفرمایید، که مانع انجام گرفتن کارهای مردم نشوید؟

 

 

 

4- معضل نداشتن معنویت در وجود رفاه: وقتی رفاه بالا رود، چگونه معنوی تر شدن و با خدا شدن را پیدا کنند؟

پاسخ4-

شبیه روح سالم که در جسم سالم، با ورزش هست؛ با بهتر شدن وضعیت مادیات، آرامش خوبی ایجاد خواهد شد تا بشود به معنویات هم رسیدگی کرده و رشد نمایند.

 

یا فیلمی که اثبات کنیم پرپولها زندگیشان پوچه، با وجود همان تجملات، نیز... ! که وقتی وجه خدا را ببینند آن اغناء اصلی است... ؟! که بعد از دیدن آن وجه الهی، بقیه تجملات را تعریف و استفاده کنند... ! و برای آن هدف غایی، سایر جزئیات زندگی را درست تعریف و استفاده کنند... ! به این برسند که خدایی که انقدر عشق هست که در هر کاری کمکشان کرده که به این رفاه رسیده اند، انصاف نبود به نماز و رکوع او بپردازید... ؟!

 

وقتی هدف، برای خدا خالص شود، طبق سختی هایی که ربّ پله پله ایجاد می کند، می شود در پرپولی، هم سختیهایی "که هستند" پیدا و بیان شوند... ! آنگونه که فرار از فقر، منجر به حرکت و از بین رفتن سستیها می شود، جای فقر و فساد، که در جامعه بود، می شود برداشتها و ساخته شدنهایی که از شرایط فقر و فساد داشتند را، بگویند، تا مشابه آنها "هدف ها"ی خدایی بسازیم و بیابیم در برنامه های تک تک شغلها... ! باید از لحاظ فرهنگی تعریف کنیم که فقرا زمانی که در رفاه قرار می گیرند چگونه ایمانشان را برقرار کنند؟ مثلا اگر احساس پوچی نمودند از پرپولی، بگوییم نظیر زمانهای فقر، نشانه و کمکی است که بروید به سمت خدا... ! یا مثلا رفاه بیش از حد، سستی و کاهلی در آدم درست می کند، پس آدم روزه بگیرد و احساس برانگیختگی از روزه کند و معنوی شود... !

 

یا در یاور بودن خدا تعریف کنم که در تجملات و رفاه ی که دارم، چه کنم غیر از رکوع و سجود، برای تعریف جزئیات و کلیات از روی تجملات، و برای استفاده شان برای خدا... ؟ چقدر هنر پیش خواهد رفت با این دغدغه... ! آن کاستی که حین تجملات، احساس می‌کنم را، بفهمیم... ! خواستن امتداد یافتن هر لذت تجملات... ! ولی مسلما بدون ا... هرگز، تجملات امتداد یابند... ! ذکرهای متنوع خدا را در تجملات ممتد، ادامه دادن... !کاستی ای که در تجملات احساس می نماییم، امتداد یافتن عشق با خدا را پرستیدن... ! پس شروع به خلاقیت کارهایی برای ایجاد محصولی برای عشق به خدا می کنند، که به آموزش دیدن، هم می پردازند... ! اینچنین، فرهنگ  تجملات را بسازیم برای فقیران، هم... ! به طوری که بیاموزیم به همه، که بگویند فقط برای خدا کار می کنیم، و هر اتفاقی را حاضریم برای ساختن این هدف، باهاشون بسازیم... ! هر پریشانی که حین زندگی پیدا می شود یعنی برویم به سمت خدا... ! و در عمق، به "خط زدن همه چیز" و فریب دنیا را نخوردن، و جایشان عشق بازی با خدا بپردازیم... راه خلوص حین رفاه، این است... ! همه چیز حتی خواستن هدف را خط بزنیم، و فقط خدا را بخواهیم... ! بعد از رشد در چنین مرحله ای، که خدا را مطمئن کردیم که کسی غیر از خدا را نمی خواهیم، بعدشون هر چه خدا برایمان در نظر داشت را به نحو نیکو انجام بدهیم... ! که حینشون حس اعتماد به خدا را رعایت کنیم و روابط اینچنینی با خدا طی کنیم، مثلا چرخاندن زندگی توسط خدا را بآشکارگی شهود کردن و ... !

 

&سؤال از مردم: از احساس رفاه، چه حالتهای خداشناسانه و خودباورانه ای پیدا می نمایند تا به دین بپردازند؟

 

 

 

5- معضل بودن جایگزینی برای فقر که مانند فقر، سازندگی درونی بسازد: جایگزین فقر، چه برنامه ای قرار بگیرد... ؟ این جایگزین، باعث چه تغییراتی در کالبد شهرها می شود... ؟ 

پاسخ5-

مثلا جای موضوع فقر، موضوع تحقیق و رشد قرار بگیرد... ! و هر تحقیقی باعث اختراع و اکتشاف جدیدی می شود که آن نیز به نوبه خود پدیده ها و ابداعات جدیدتری را به دنبال دارد. و اینچنین باید منتظر تغییرات استثنائی و البته سنجیده شده و آینده نگرانه در کالبد و سیمای شهرها شد... !

 

&سؤال از مردم: چه روندهایی نظیر فقر، برای زندگی مردم پیش آید تا باعث رشد دین و دنیایشان شود؟

 

 

 

6- معضل نداشتن کالا حین خرید زیاد مردم در اثر رفاه: وقتی به علت خریدن زیاده از حد مردم، کالا و جنس، کم شد و ترس از جیره بندی پیدا شد چه راه حلی داریم؟ اضافه برداشت، خودش تورم نیاورد!!!!

پاسخ6-

اینکه کار و تولید، بیشتر شده، و همان کالاهای ابتدایی را نیز، بیشتر تولید کنند، چه برسد به کالاهای پیشرفته و بعد از آن کالاهای پیشرفته، راه کالاهای ابداعی و تازه و جدید، باز می شود که همه دنبال چیز نو نیز خواهند افتاد... !

اتفاقا همین که خرید زیاد می شود، به خاطر رساندن نیاز مردم، کار و تولید هم زیادتر شده، معضل نداشتن کار نخواهیم داشت... !

 

&سؤال از مردم: آیا آینده کم شدن کالا و جنس چیست؟ اگر مشکل جدیدی پیش آمد عکس العمل مردم برای رفع آن چیست؟

 

 

 

7- معضل نداشتن منابع انرژی حین مصرف زیاد در اثر رفاه: مصرف که زیاد می شود، برای تنظیم منابع متعدد نظیر گاز، بنزین،  برق،... چه چاره ای می اندیشیم، درحالیکه بودجه را گرانتر کردن نیز مؤثر نخواهد بود... !؟

پاسخ7-

اصلاح "الگوی" تولید و مصرف... ؟! یا رشد بیشتر تکنولوژی برای انرژیهای تجدید پذیر... ! با این اعتقاد که خدا که دنیا را وابسته به خودش از طریق انرژی، قرار داده، می توانست دور از جان، ما را مستقل از خودش خلق فرماید. پس چقدر خودش می خواسته جهانها به او و انرژی اش وابسته باشند که بحرانی از انرژی مسلما نخواهیم داشت... !

همچنین همه به همان مصرف بهینه گذشته می پردازند که کفایت نیز می کرد... !

 

&سؤال از مردم: برای بیشتر شدن منابع انرژی چه راهکارهای برگزیده ای دارید؟

 

 

 

8- معضل قیمت عادلانه کالاها: قیمت گذاری روی تک تک کالاها چگونه شود که عدل اجرا شود؟

پاسخ8-

قیمت گذاری به طریق شود که ناترازی قیمتها در هر ارگانی رفع شود: در بانکها، در خانواده، در فروشگاهها،... ؟! مثلا چند نرخی بگذاریم ببینیم کدام نرخ، جوابگوست... !؟

 

&سؤال از مردم: قیمت کدامین کالاها گرانتر و ارزانتر و مناسبتر شود؟

 

 

 

9- معضل داشتن به مقدار کفایت شغلها: چگونه تعداد شغلها تعیین شوند تا همه شغلها را داشته و کمبود در شغلی نداشته باشیم، تا بعدشون بشود همگان رفاه بیابند... ؟

پاسخ 9-

با آوردن رشته و تحقیق "کار"، از کارشناس آمار فعلا، بلکه برآورد می کنیم که چه کارهایی چقدر نیروی کار احتیاج دارد، و البته مردم هم حسب تخصصشان بکار گرفته می شوند... ! به طوری که حسب نیاز، ترتیب کارها از تخصص تا دیپلم تا سیکل تا بیسواد، معلوم می شوند و هر کدام چقدر نیاز در جامعه برایشان وجود دارد... ! نه اینکه وقتی شخص دیپلمی را داریم که می تواند کار ساده تری را انجام دهد، شخص متخصص را بگیریم به آن کار ساده! در هر صورت، بایستی تعداد کار موردنظر برای هر نیاز، سنجیده و تعداد کارمند موردنیاز برای هر نیاز معلوم شود، تا بعد بتوانیم، حسب تعداد کارمند، تعداد محصل آن را گرفته، تعداد کارها تعدیل شده، همه کارمندان به پول کافی برسند و همه کارها انجام بگیرند، و مابقی به رینج کارهای مختلف دیگر گذارده شده، کارهای جدید را پیدا کرده، برای کارهای جدید رینج کارمند گذارده، کارهای ساده را تعیین کرده که کدامین هستند و برای کارهای ساده، فرهنگ عمومی، نه تخصصی، ساخته که مثلا همه به هم بگویند فلان کار ساده را انجام دادی؟ از رینج کارهای ساده.

همچنین دانشگاه، حسب نیاز به تعداد هر کار، دیگر جذب نیرو کند... !

قوانین تعداد کارهایی که هر نیاز جامعه باید داشته باشد، متناسب آن، کارمند بگیرند تا همه ظرفیتهای شغلی، دانسته، اشغال شوند... !

 

&سؤال از مردم: چگونه تعداد  کارگزار لازم برای هر کار جامعه تعیین شود؟

 

 

 

10- معضل خرید کالاهای کم کیفیت: وقتی همه به خاطر رفاه، به خرید اشیاء باکیفیت می پردازند، کالاهای کم کیفیت فعلی روی دست می مانند. چه می شود؟

پاسخ10-

بهترین کالاها نظیر بنز، از استقبال مردم که می توانند بخرند، به تولید بیشتر می رسد، و بقیه کالاها نیز بیشتر روی کیفیت خود فکر و کار می کنند و همه چیز دارای کیفیت بهتر می شود... !

همه فکرها درباره کیفیت می شود، پس باید به اصول و مبانی فکری متعال دینی پرداخت، نه به دنیا! 

 

&سؤال از مردم: تکلیف کالاهای با کیفیت پایین و بالا و حتی کالاهای دست دوم، چه می شود؟

 

 

 

11- معضل نداشتن درد بدن و نداشتن کار برای پزشکان به خاطر آمدن رفاه: آیا در وضعیت موجود که سلامت بهتر خواهد شد، به تبع آن، آیا فقدان مشکلات انسانی، نظیر مرض، و کم شدن کار برای پزشکان، چه اقدامات انسان شناسانه و وجدانی ای خواهد داشت؟

پاسخ 11-

سلامت و کیفیت زندگی مردم از همه لحاظهای امکان خرید و تهیه هر نوع لوازم سلامتی و مایحتاجشان بهتر می شود. ولی پزشکان می توانند به تحقیقات و شناخت زیست بدن روی آورند از این جهان عظیم بدن. نه الزاما به درمان دردها که کمتر می شود بپردازند!

 

 &سؤال از مردم: اقدامات انسان شناسانه و وجدانی برای مردم و پزشکان چه می باشد؟

 

 

 

12- معضل توسعه خواهی: در سرمایه محیط زیست، با داشتن محیطهای ساخته نشده باکیفیت، آنچه از برنامه ها کاستی داشتیم را، ارجاع به چه محیطهایی دهیم؟

پاسخ 12-

به ساخت محیطهای ساخته نشده دیگر، که با کیفیت بیشتر و بهتر خواهند بود، پرداخته شود... ! در فضای محیطهای ساخته نشده اطراف شهرها به فرض مثال... !

 

&سؤال از مردم: چه محیطهایی قابل بهره برداری می شوند؟

 

 

 

13- معضل فعالیتهای بعد از تولید و داشتن همه مایحتاج زندگی: بایستی پیش بینی اینکه وقتی همه کالاهای زندگیشان را خریدند، بعدش چه فعالیتی کنند؟

پاسخ 13-

طوری برنامه های کار باشد که به شبیه بیکاری امریکایی ها ناشی از زندگی مدرن هوشمند منجر نشود!

فعالیتهای فرهنگی، گشوده شده و توسعه و پیشرفت یابند... ! چه فعالیتهای فرهنگی ای نظیر معماری های پیشرفته انجام دادن مردم، و سفر، و تحقیق و اختراع و کشف، و تولیدات فرهنگی عمیقتر یعنی دین هرمنوتیک را رسیدن.... !

 

&سؤال از مردم: دقیقا تعیین شوند بعد از رفاه به چه نان و نوایی برسانند؟

 

 

 

14- معضل چه مواردی با کامپیوتر برطرف شوند: کامپیوتر چه قابلیتهایی برای رفع چه مشکلاتی دارد، به طرزی که به دنبالش مشکل دیگر نیاورد؟

پاسخ14-

با نرم افزار و سخت افزار می شود هر آنچه قرار است در فضای مجازی داشته باشیم را جبران کنیم. برای این منظور، تغییرات اقتصادی، می توانند جبران آنچه از کامپیوتر پیش می آید را کمک کنند.

 

&سؤال از مردم: با اقتصاد رفاه، چه تدابیری بابت مشکلات کامپیوترها می شود پیدا نمود؟

 

 

 

مصداقهای تحقیق در زندگی:

 

در این طرح، کار می کنند مردم برای رضای خدا و برای نیاز به مفید فایده بودن، نه برای نیاز به مال، که همه پول دارند و وضع مالی همه خوب هست، ولی باب می کنیم که هر کاری عار نیست. تا کارهای جامعه انجام بگیرند. روزی که همه مملکت پول داشتند، به عنوان مقام مسؤول می روم منزلی را تمیزکاری می کنم که باب شود کار عار نیست... ! ان شاء الله... !

به نحوی که دوام و پایداری و استحکام بخشی یا CONSOLIDATION را با امنیت و قدرت و ... ایجاد کنیم... ! 

 

 

 

حکمتها، تدبیرها و سیاستهای پیاده شدن تحقیق:

 

به فرض مثال، سیاست جدل کردن دهقان و صاحب مزرعه، برای کسب منافع طبقاتی بین دهقان و صاحب مزرعه، و... ؟ از  این مدل سیاستها که در بستر زندگی جدید تعریف شوند... ! چه تدبیرهایی پیدا شوند... ؟ مثلا طبقه سرمایه دار را پرورش دهیم... ! و در روند تکاملی به مثلا جامعه بی طبقه کمونیستی برسند... ؟

 اگر زندگی ساده موجب کوشا و زحمتکش بودن مردم می شد و رنج را می فهمیدند، در مدل جدید، رنجهای جدید در رفاه را معرفی کرده، نظیر سستی و کاهلی که سر آدم را درد می آورد، و اینچنین رنجها... ! تا به خودسازی خودشان ادامه دهند در رفاه، هم... ! و جویا شویم چه آثار اخلاقی برایشان به ارمغان آورده نظیر زحمتکش شدن زندگی ساده... ؟!

برنامه بریزیم بعد از رفاه و تعالی، به چه اقداماتی بپردازند... ؟! یا نظیر آمریکا تکنولوژی کامپیوتر منجر به بیکاری و نابودی نشود بلکه برنامه تا آخر که آیا کار داشته باشند مردم یا نه، و آیا وقتی کار دارند چه کارهایی را در رفاه و تعالی برسانند، تعیین شوند... !

 

 

 

پیدا کردن راه حلهایی از کمک مسؤولین و متخصصین:

 

در تعیین قیمتها و همتراز شدن قیمتها... ! یعنی ناترازی با دولت و بانکها و همه ارگانها درست شود.

 

 

 

ان شاء الله تعالی...

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
دکتر قاسم اصولی اودلو  (شنبه 16 اردیبهشت 1402)
سلام خداقوت. بسیار طرح عال و کاربردی است. پیشهاد می کنم با وزارتخانه هوناهای مربوطدمیان بگذارید
کتایون شفیعی  (دوشنبه 18 اردیبهشت 1402)
سلام و تشکر و خدا را شکر. به وزارتخانه های مربوطه ارجاع شده و در حال بررسی و کندوکاوند. ان شاء الله در خدمت باشد. سپاسگزاریم